Sider

fredag den 2. november 2012

Rødbede/Kartoffel suppe


Lækker farve

Okay. Jeg fik besøg af min gode ven Jackie, og jeg havde set vi lå inde med en pose jordskokker. Så jeg havde sat mig for at vi skulle have lækker jordskoksuppe. Men da vi skal til at gå igang med at lave maden, finder vi ud af at der var mug på jordskokkerne !  Øv. Hvad skulle vi nu gøre? Jeg har aldrig været vild med ren kartoffel suppe . . . .  MEN, så var det at jeg fandt en halv pose rødbeder. Så vi skiftede da bare jordskokkerne ud med rødbede! Hvilket viste sig at blive enormt lækkert. . . 

Ingredienser:
350g. kartofler
350g. rødbeder
2 rødløg
1 kinesisk hvidløg
2 tørrede chili
1 spsk tørret timian
1 dl. piskefløde
1 liter hønseboullion 
lidt hvedemel
salt
peber
En sjat rødvin
Persille

Fremgangsmåde:
Skræl kartoflerne og rødbederne. 
Skær kartofler, rødbeder, rødløg og hvidløg ud i skiver.

det tegner godt..

Drik et glas rødvin til

.... er der noget hyggeligere en at stå og lave mad sammen, hører musik og drikke rødvin til? 

Varm olie op i en gryde
Put grønsagerne op i gryden, og svits dem i 2 minutter. 
Hæld en sjat rødvin i 

Hvis billeder bare kunne dufte!

Hæld bouillonen i, og lad det koge med låg på i en halv times tid..
Stavblend suppen
Lav en jævning af piskefløden og melet, og hæld det i. 
Lad det koge i 10 minutters tid.
Smag til med salt og peber

Vi var vilde med farven. Lignede maling!

Som tilbehør ristede vi noget rugbrød
Server, og put noget hakket persille på suppen.

Værsgo!

Smuk smuk suppe :-)


Det smagte bare SÅ godt! Vi var vilde med den, og det ristede rugbrød var så lækkert at dyppe ned i suppen. Derudover er det virkelig en billig ret at lave. Det eneste jeg købte ind til retten var persille og piskefløde, resten havde jeg liggende! Derudover var det virkelig lækkert med chili i, det gav et godt pift! Dejlig varm efterårs/vinter ret!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar